sabato 13 marzo 2010

Pederobba, KAPUTT, osteria da Rafael, non c'è più






Pederobba, near Venice in Italy, who has forever destroyed a small, old, humble inn Rafael. What ignorant people that destroys his memories. What a scandal to give up their human and cultural roots! That pole of unconscious!
Poor Italy, destroyed ignorance and dishonesty made ​​for centuries lived as servants!








What a pain, nostalgia, embarrassment ...
Boats to Covolo di Piave no one noticed and people are happy. The Ostaria Rafael is gone and I can remember not to lose the memory. Only I feel the lack of heart and I apologize for this intrusion that disturbs the peace.
Those who did not realize nee is happy in any case, like when you sleep and you throw in a landfill our cultural roots.
Better in the dust, so who are they?
You can see and perhaps make money?
Here! So then become important! The empty souls can not think of anything else. It 's the secret to staying happy and gioisi. Download the booklet written by Gian Berra in a moment of idle personal poetry:




Che dolore, che nostalgia, che imbarazzo...
Alle barche di Covolo di Piave nessuno se ne è accorto e la gente è felice. L'ostaria da Rafael non c'è più e mi sento di ricordarla per non perdere anche il ricordo. Solo io ne sento la mancanza e mi scuso di cuore per questa intrusione che disturba la pace.
Chi non se neè accorto è felice in ogni caso, come quando si dorme e si gettano in discarica le nostre radici culturali.
Meglio nella polvere, tanto a chi servono?
Si possono forse vedere e farne soldi?
Ecco! Ecco che allora diventano importanti!  Le anime vuote non possono pensare ad altro. E' il segreto per rimanere gioisi e felici. Scarica il libretto scritto da Gian Berra in un momento di  folle poesia personale:
http://stores.lulu.com/baroque






Pederobba in Italy, near Venice? No only lost a place of people that has lost itself.
Nothing remains of the sweet memories, old and steeped in history, humble but honest. Only useless debris and dust. Scandal for our ancestors who gave us life, have been betrayed for ever: Ash and ignorance without end.
The tavern by Rafael else is not over and fools laugh.
 Poor Italy.




Nessun commento:

Quando ignoranza e paura obbligarono la associazione culturale La Criola a chudere ogni attività. Un ricordo di una violenza contro l'arte.

  Un pomeriggio al campo della Criola in via Guizzetta a Covolo di Piave durante uno stage di pittura con i soci. Tutto finì l'anno dop...